Inne i vecka 34

2012-03-12 @ 10:47:40
1 månad och 9 dagar kvar till beräknad förlossning. Längtar tills det är över nu men har nog inte riktigt förstått exakt vad det innebär att det är över. Jag har en mängd olika appar till min ipod som uppdaterar mig vecka för vecka vad som händer i kroppen och runt om. Nu börjar de tipsa om att det är dags att packa väskan till BB. Om vi nu placerar en väska i hallen för att åka så kommer det kännas väldigt konkret.

Har börjat fundera på om det är ett aerobicsproffs som bor i min mage. Fram och tillbaka rör hen sig och bökar som bara den. Ibland blir det svårt att andas då hen trycker till lungorna. Hela magen verkligen rör sig. Men hen verkar inte gillar att det tafsas. Nu för tiden så säger jag ganska ofta "titta nu rör sig hela magen igen! Kolla där!". Ofta kommer det även en nyfiken hand som vill känna men då stannar det upp. Igår kväll försökte jag överlista den lilla krabaten när Anders och jag låg i sängen. Det spratlade och var allmänt irreterade så jag bad honom lägga sin hand där så det skulle sluta. Det fungerade. Men inte allt för länge. Helt plötslig så tyckte den även att hens pappa skulle få lite sparkar.

Nu har vi fått i uppgift av barnmorskan att skriva ett förlossningsbrev också. Det är ett brev till förlossningen där man skriver om hur man önskar att förlossningen ska vara och om det är något speciellt för personalen att tänka på. Många har väl funderat ut vilken bedövning som ska användas osv. Mitt förtroende till barnmorskorna är så pass stort att jag inte har någon åsikt innan om bedövning. Känns som att jag lite oproffsigt kommer skriva att jag vill ha den bedövningen som gör att det gör minst ont.

Kommentarer

Postat av: Annika Carlsson, Dagens Nyheter

Hej, jag skulle vilja komma i kontakt med dig. Hoppas du kan ringa mig så snart som möjligt på 08-7381937.

Mvh,

Annika Carlsson, reporter på Dagens Nyheter

2012-03-19 @ 19:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback