Hjärtat smälter av de ljudliga skratten

2012-06-28 @ 16:50:01

Ledigheten här på landet flyter på fint och går alldeles för fort. Idag har jag i alla fal fått sola lite på bryggan under en molnfri himmel. Annars ser arbetsfördelningen lite annorlunda ut jämfört med tiden utan barn. Någon måste ta hand om barnet. Och de som påstår att barn sover också har fel. Eller fel på det viset att hon till en stor del är vaken på dagarna och har den goda smaken att sova på natten med vissa pauser då hon är hungrig. Så nu blir uppdelningen att Anders får göra något som att till exempel diska och jag sitter med vår lilla skrutta. När han är klar med det så får jag sätta mig och til exempel måla på en tavla medan hon roar sin pappa. Just nu klipper Anders gräset och Nova och jag väntar på några jäsande degar som ska bli ciabatta och frukostfrallor. Inte jätteansträngande, jag gillar dubbeldagar! Men det bästa av allt är att Nova roar sig med att ligga på rygg och skrattar högt. Vad hon skrattar åt är oklart, det kan vara musiken på radio eller så tycker hon att hennes mamma ser fasligt rolig ut. Svårt att säga och det spelar egentligen ingen roll. De höga skratten får mitt hjärta att smälta totalt. Det går inte annat än att vara på gott humör när hon skrattar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback