Slappugglan är redo för bebis

2012-04-01 @ 22:26:21
Nu har vi varit på landet för sista gången innan det är dags för bebisen att komma ut. Nu är det tre veckor kvar så nu vågar vi inte lämna Stockholm plus att jag har börjat känna nya krämpor som jag inte märkt av tidigare som är tecken på att det närmar sig. Magen spänner till exempel upp sig som en fotboll och blir stenhård vilket tydligen ska vara sammandragningar.


Helgens aktiviteter på landet har varit att göra i ordning stugan för den nya familjemedlemmen och städning. Eller det är väl Anders som har fått jobba och jag har pekat. Anders har byggt ett skötbord i vår lilla hall (den utanför badrummet för de som varit på landet). Jag har målat om spjälsängen som Anders och hans syskon sov i när de var små från 70-talsgrön till vit. Vi fick också beskära en madrass till sängen eftersom att det inte fanns några i rätt mått att köpa. Nu är den bäddad och klar att krypa ner i. Så nu är det helt klart där ute. Känns helt galet att jag ska kunna kalla mig för mamma nästa gång vi är på landet!

image descriptionimage description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback